Plastyką interesowałem się i aktywnie zajmowałem, odkąd pamiętam. W roku 1971 po konkursowym egzaminie zostałem przyjęty na Konserwatorstwo i Zabytkoznawstwo na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Wybór kierunku jednak nie był dostatecznie przemyślany i w następnym roku przerwałem studia, co zakończyło się obowiązkową dwuletnią służbą zasadniczą w szeregach WP. Po niej — nie mając już czasu na kolejne eksperymenty — podjąłem pracę, na jaką pozwalały mi osobiste możliwości i zainteresowania. Wobec braku akademickiego wykształcenia, podstawą mych zawodowych kwalifikacji stały się naturalne predyspozycje, stałe samokształcenie i ciągła praktyka. W roku 1986 otrzymałem uprawnienia Ministerstwa Kultury i Sztuki do wykonywania zawodu artysty plastyka w dyscyplinie Grafiki (Rysunek), dwa lata później potwierdzone w dyscyplinie Grafiki Warsztatowej Małych Form.
Moja praktyka zawodowa obejmuje dwa lata pracy jako plastyk-dekorator w handlu oraz 14 lat w funkcji grafika i plastyka zakładowego: najpierw w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Maszyn Żniwnych w Płocku, a następnie (po integracji OBR z FMŻ) w AGROMET Fabryce Maszyn Żniwnych w Płocku. Po roku 1990 prowadziłem również samodzielną działalność w zakresie grafiki reklamowej, w tym projektowanie komputerowe.
Poznałem, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, większość technik malarskich i graficznych. Po paru latach uprawiania graficznych technik wypukłych: linorytu i drzeworytu poprzecznego (tzw. sztorcowego), i po przeprowadzeniu pierwszych doświadczeń z innymi technologiami, ostatecznie pozostałem przy wklęsłodruku, a jako główną i praktycznie jedyną, wybrałem technikę miedziorytu w jej klasycznej postaci. Jest na tyle wymagająca, że nie mogę się już zajmować żadną inną, ale jednocześnie odpowiada mi, zarówno trudna i pozbawiona czynnika losowości praca w metalu, jak i ekologiczność całego procesu.
Mój dotychczasowy dorobek w dziedzinie, której głównie poświęcona jest witryna, czyli w grafice warsztatowej tzw. małych form, to kilkadziesiąt wolnych miniatur graficznych, wizytówek, nadruków i in. akcydensów oraz 71 do tej pory zrealizowanych ekslibrisów. Większość z tych prac jest obecna w wielu różnych kolekcjach, zarówno instytucjonalnych, jak i prywatnych, w kraju i za granicą.