SONDA
Jaki jest Twój ulubiony model Volkswagena Golfa?

Volkswagen Golf I
Volkswagen Golf II
Volkswagen Golf III
Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf V
Volkswagen Golf IV - bezpieczeństwo

Opis | Wnętrze | Wyposażenie | Silnik | Podwozie | Wymiary i masy |
Dane eksploatacyjne| Opony | Galeria

Informacja internetowa: http://www.vw.com.pl




      Volkswagen dba przede wszystkim o bezpieczeństwo pasażerów. Zanim nowy model Volkswagena zostanie wprowadzony do produkcji, setki prototypów przechodzą próby zderzeniowe, a samochody są modyfikowane tak, aby w razie wypadku pasażerownie odnieśli jak najmniejsze obrażenia.


Solidnie wzmocniona konstrukcja.


      Całe nadwozie zostało zaprojektowane w taki sposób, by nawet w przypadku mocnego uderzenia nie dopuścić do deformacji kabiny, podczas gdy przód i tył samochodu poddają się odkształceniu równomiernie i dość łatwo. Szczególny nacisk położono na zabezpieczenie przed skutkami zderzeń bocznych - słupki A, B i C specjalnie wzmocniono, podobnie progi i podszybia. Dodatkowe belki umieszczono zarówno w przednich, jak i tylnych drzwiach.


Wytrzymałość konstrukcji Golfa na zderzenia została potwierdzona licznymi testami.

Siłę uderzenia pochłaniają nawet materiały, z jakich wykonano tapicerkę drzwi.


      Elementy nadwozia Golfa łączone są za pomocą najnowocześniejszych technologii, stosowanych również w najnowszym modelu Passata - spawania laserem i klejenia. Tym samym VW Golf stał się pierwszym samochodem kompaktowym, w którym zastosowano technologie, wykorzystywane dotychczas tylko w limuzynach wyższej klasy. Dzięki nim nadwozie Golfa jest sztywniejsze, a więc auto jest łatwiejsze w prowadzeniu i bezpieczniejsze w razie wypadku. Pełnowymiarowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oferowane są, wraz z napinaczami pasów bezpieczeństwa, już w standardowej wersji Golfa. Stanowią one jeden współgrający ze sobą system. Zastosowano oczywiście ograniczniki napięcia pasów, by nie dopuścić do uszkodzeń klatki piersiowej. Podczas projektowania i testów nadwozia brano także pod uwagę możliwość zderzenia z samochodem, którego zderzak jest wysoko umieszczony. Tuż poniżej górnej krawędzi błotników zamontowano mocne belki, które pomogą rozprowadzić energię uderzenia na całą konstrukcję przodu nadwozia.


Zagłówki na tylnych siedzeniach to komfort w czasie jazdy i bezpieczeństwo w razie krytycznych sytuacji.