SONDA
Jaki jest Twój ulubiony model Volkswagena Golfa?

Volkswagen Golf I
Volkswagen Golf II
Volkswagen Golf III
Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf V
Volkswagen Golf IV

Bezpieczeństwo | Wnętrze | Wyposażenie | Silnik | Opony | Podwozie | Wymiary i masy|
Dane eksploatacyjne | Galeria



Opis modernizacji


Volkswagen Golf IV       Od czasu, kiedy pierwszy Golf pojawił się na rynku, tzn. od 1974 roku, zawsze był najlepiej sprzedawanym samochodem w Europie, a także bardzo znanym pojazdem w wielu innych krajach świata. Obecna, czwarta generacja tego modelu, która miała swą premierę na wystawie we Frankfurcie w 1997r., nadal z powodzeniem podtrzymuje tę tradycję.

Volkswagen Golf IV        Korzysta on teraz z płyty podłogowej stosowanej także w nieco większych od niego modelach: Audi A3, Skodzie Octavii i Seacie Toledo, dzięki czemu dysponuje przestronnym wnętrzem i gwarantuje wysoki komfort jazdy. W stosunku do poprzedniego modelu, tylko nieznacznie wzrosły wymiary zewnętrzne, natomiast koncepcja, wygląd i częściowo nawet stylizacja pozostały bez zmian, kontynuując typowy wizerunek Golfa. Zgodnie z wymaganiami współczesności zmodyfikowano zawieszenie kół przednich, stosując w nim pomocniczą ramę, zmodernizowano także tylną oś, a do seryjnego wyposażenia wprowadzono układ ABS.

Silnik VR6       Od połowy 1999 roku w Golfie montowane są następujące jednostki napędowe: silnik 1,4l o mocy 75KM, 1,6l o mocy 101KM, 20-zaworowe silniki 1,8l o mocy 125 lub 150KM, 2,0l o mocy 115KM, silnik V5-2,3l o mocy 150KM oraz nowy silnik V6-2,8l o mocy 204KM. Prócz nich mamy do dyspozycji nowoczesny silnik wysokoprężny 1,9l z bezpośrednim wtryskiem paliwa, oferowany w czterech wersjach: 64, 90, 110 lub 115KM. Zarówno silnik V5, jak i nowoczesny V6, wywodzą się ze znanego silnika VR6 i odznaczają się zwartą budową. Z wybranymi jednostkami dostępna jest również wersja 4-Motion, z napędem na cztery koła, zawierająca nowoczesne sprzęgło typu Haldex.

Volkswagen Golf IV       Golf to nie tylko powszechnie znana kombilimuzyna, ale również atrakcyjny kabriolet oraz praktyczne kombi. Pierwszy z pojazdów, dostępny od połowy 1998 roku, dysponuje konstrukcją Golfa trzeciej generacji, mimo że zawiera elementy stylistyczne nowego modelu. Ten pojazd jest nadal najlepiej sprzedawanym kabrioletem w Europie. Prezentacja nowego wydania modelu Variant, nastąpiła na wystawie w Genewie, w marcu 1999 roku. Model ten zastąpił produkowaną od 1993 roku pierwszą generację kombi. W świadomości wielu nabywców nazwa Golf nie oznacza tylko nazwy modelu samochodu, ale określa pewien wzorzec oraz koncepcję, tworząc odrębną kategorię pojazdów.