Silnik | Przeniesienie napędu | Wymiary i masy | Dane eksploatacyjne | Galeria |
Opis modernizacji
VW Golf III jest kolejną wersją produkowanego od 1974 roku samochodu. Ogólna koncepcja pozostaje taka sama-nadwozie uniwersalne typu kombilimuzyna, z poprzecznie umieszczonym silnikiem napędzającym koła przednie. Przy opracowaniu nadwozia wersji III położono szczególny nacisk na bezpieczeństwo. VW Golf III odpowiada normom światowym odnoszącym się do bezpieczeństwa pasażerów pojazdów mechanicznych(włącznie z normami amerykańskimi na rok 1993). mnjhuy76Zastosowano specjalne konstrukcje pochłaniające i rozprowadzające energię zderzenia w przedniej i tylnej części nadwozia. Wewnątrz drzwi umieszczono sztywne belki nie dopuszczające do ich zablokowania w przypadku kolizji. Ulepszono aerodynamikę, zwrócono uwagę na wyeliminowanie hałasu, jaki powoduje powietrze opływające pojazd podczas szybkiej jazdy. Golf III jest samochodem ekologicznym i to nie tylko z racji stosowanych układów katalicznej redukcji spalin, ale również z powodu unowocześnionej technologii jego wytwarzania.
Siedzenia Golfa III wyposażone są w anatomicznie ukształtowaną poduszkę i oparcie z profilami zabezpieczającymi przed odrywaniem pleców podczas jazdy w zakrętach. Wygodne są zarówno miejsca z przodu, jak i tylna kanapa. Szerokość nadwozia zapewnia komfort podróżowania na tylnej kanapie dla dwóch osób. Zajmowanie miejsc w samochodzie jest łatwe, drzwi otwierają się pod dużym kątem i są dostatecznie szerokie. Widoczność z miejsca kierowcy we wszystkich kierunkach dobra, chociaż cofanie samochodem wymaga zwracania uwagi na obszar zasłonięty dość szerokimi słupkami tylnymi. Przewożenie ładunków w Golfie III nie przedstawia żadnych trudności. Dostęp do bagażnika jest łatwy dzięki nisko prowadzonej krawędzi drzwi tylnych, a jego pojemność wynosi 330 dm3 i jest wystarczająca do zapakowania bagażu na wyjazd wakacyjny dla 3 osób. Gdy zachodzi potrzeba, dodatkową powierzchnię bagażową można uzyskać po złożeniu tylnego siedzenia. Pojemność bagażnika wzrasta wtedy do 1162 dm3(max.). Siedzenie podzielone jest niesymetrycznie-w stosunku 1:2, co daje kilka wariantów wykorzystania dodatkowej powierzchni ładunkowej, a jednocześnie pozwala na przewożenie pasażerów. Drobiazgi można umieścić w kieszeniach drzwi lub w zamykanym schowku tablicy przyrządów. Układ tablicy przyrządów podyktowany jest ergonomią. Stylizacja tablicy skromna, a wyłączniki i pokrętła regulatorów są elegancko w nią wkomponowane. Wskaźniki i lampki kontrolne czytelne, nie rozpraszają uwagi kierowcy.
Podczas jazdy Golfem III na uwagę zasługuje miękko pracujące sprzęgło wymagające niewielkiego nacisku na pedał i dobrze zestopniowana skrzynia biegów. Jeżeli dodamy do tego niezłą elastyczność to prowadzenie samochodu staje się przyjemnością. Dobre wrażenie pozostawia także płynnie działający układ hamulcowy pojazdu wymagający niewielkiej siły nacisku na pedał. Rozkład siły hamowania na osie jest tak dobrany, że nawet gwałtowne użycie hamulców nie powoduje blokady kół, gwarantuje jednak dużą skuteczność działania układu. Resorowanie Golfa III jest dobre. Samochód ma dobrą stateczność poprzeczną i wzdłużną. Na nadwozie nie przenoszą się drgania zawieszenia, drobne nierówności nawierzchni są dobrze tłumione. W zakrętach pokonywanych ze znacznymi prędkościami, odczuwalne są dość duże przechyły, malejące ze wzrostem obciążenia. Ogólnie można stwierdzić, że samochód prowadzi się lekko, nie zaskakuje kierowcy trudnymi do przewidzenia reakcjami przy zmianie nawierzchni w czasie hamowania, czy szybkich manewrach kierownicą. Wrażenie z jazdy dodatkowo wzbogaca niezłe wyciszenie nadwozia. Nawet przy prędkościach ponad 120 km/h odgłosy pracy silnika nie są męczące, szum powietrza opływającego pojazd jest niewielki.
VW Golf III jest starannie wykończony. Zastosowano tworzywa sztuczne dobrej jakości. Wszystkie elementy wnętrza są zgrane kolorystycznie i dobrane do koloru nadwozia. Powłoki lakiernicze wykonano na najwyższym poziomie. W czasie jazdy nie pojawiają się żadne niezidentyfikowane hałasy. Pojazd jest dobrze przewietrzany i ogrzewany. Ruchome nawiewy pozwalają tak skierować przepływ powietrza, że szybko można usunąć zamglenie szyb powstające podczas deszczu czy chłodu przy przewozie kilku pasażerów. Zastosowanie wycieraczki tylnej szyby jest konieczne, brudzi się ona dość szybko, szczególnie gdy jezdnia jest mokra. Obszar działania wycieraczki jest jednak ograniczony praktycznie do środka tylnej szyby. Utrudnia to znacznie manewrowanie samochodem w czasie opadów deszczu lub śniegu. Dostęp do silnika i jego zespołów jest dość dobry.