|
Opis modernizacji
- 1974:
- Maj: prezentacja samochodu Volkswagen Golf w wersji dwudrzwiowej lub czterodrzwiowej z silnikami 1,1l i mocy 37(kW), 1,5l o mocy 51(kW) lub 63(kW).
- Sierpień: do produkcji wchodzi silnik 1,1l z dźwigniami zaworowymi.
- Październik: pojawienie się modelu z silnikiem o pojemności skokowej 1,5l z automatyczna skrzynia biegów.
- 1975:
- Luty: przednie siedzenia zostają wyłożone pianką.
- Maj: lepsze wyposażenia modeli, przednie hamulce tarczowe dla wszystkich modeli.
- Wrzesień: silnik o pojemności skokowej 1,5l i mocy 51(kW) oraz 1,5l i mocy 63(kW) zostają zastąpione silnikami 1,6l o mocy 55(kW) lub 63(kW). Automatyczne urządzenie rozruchowe dodatkowo ogrzewane płynem chłodzącym, nowa obudowa filtru powietrza. Przewód powrotny benzynowy miedzy pompa benzynowa a zbiornikiem paliwa. Inny mechanizm zmiany biegów. Zmiana przełożenia przekładni kierowniczej. Otwory wentylacyjne przełożono do drzwi.
- 1976:
- Marzec: czujnik paliwa zamontowany od góry w zbiorniku.
- Sierpień: zmienione wyposażenie samochodu z nowym modelem GL. Nowe urządzenie ogrzewania i wentylacji, dmuchawa o 3 stopniowej prędkości.
Wyprodukowano 1.000.000 egzemplarz Golfa.
- 1977:
- Sierpień: silnik 1,6l/55(kW)zostaje zastąpiony silnikiem 1,5l/51(kW). Zmienione zawieszenie silnika, ulepszone łożyska amortyzatorów, przekładnia kierownicza na poduszkach gumowych. Zewnętrzne klamki drzwiowe z tworzywa sztucznego. Ulepszone podstawowe i luksusowe wyposażenie. Wycieraczka szyby tylnej może być obsługiwana za pomocą przełącznika dźwigniowego wycieraczki przedniej szyby.
- 1978:
- Luty: ulepszone odpowietrzanie zbiornika paliwa, korek wlewu paliwa bez otworów napowietrzających.
- Sierpień: stabilniejsze zderzaki z tworzywa sztucznego. Zaczep pasa bezpieczeństwa zamontowany z przodu, bezpośrednio na ramie siedzenia. Termostat płynu chłodzącego otwiera się w wyższej temperaturze, korek układu chłodzenia otwiera się przy wyższym ciśnieniu. Tylne hamulce bębnowe z samoregulacja.
Wyprodukowano 2.000.000 egzemplarz Golfa.
- 1979:
- Luty: pasek zębaty w samochodzie z dzwigniami zaworowymi całkowicie osłonięty.
- Marzec: pasy bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach. Ulepszone uszczelki trzonków zaworów.
- Kwiecień: silnik o mocy 37(kW) ze zmieniona misa olejowa (śruba spustowa z przodu)
- Czerwiec: dodatkowe warianty silników z dzwigniami zaworowymi 1,3l/44(kW).
- Sierpień: silnik o mocy 51(kW) można nabyć tylko z automatyczna skrzynia biegów. Silniki z dzwigniami zaworowymi z ssaniem regulowanym termicznie, rura ssąca ogrzewana gazami spalinowymi. Nowy gaźnik do silników 1,5l/51(kW), rura ssąca z dodatkowym ogrzewaniem elektrycznym. Wskaźnik temperatury z dodatkowa migając dioda LED "na gorąco".
Premiera Volkswagena Golfa w wersji Cabrio, 3.000.000 egzemplarzy Golfa
- 1980:
- Luty: alternatory o większej mocy - 45A zamiast 35A lub 65A zamiast 55A.
- Maj: silnik 1,5l/51(kW) ze zbiorniczkiem zapasowym miedzy pompa paliwowa a gaźnikiem.
- Sierpień: znowu można nabyć Golfa 1,5l z mechaniczną skrzynią biegów. Rura wydechowa w silniku 51(kW) mocowana sprężynami zaciskowymi. W silniku z dzwigniami zaworowymi zmieniono mechanizm zmiany biegów. Na żądanie modele 51(kW) można nabyć z pięciobiegowa skrzynia biegów. Nowa deska rozdzielcza i płaty tapicerskie drzwi. Lampka kontrolna siatek drogowych żółta zamiast niebieskiej. Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego do wszystkich modeli. Cieńsze oparcia przednich siedzeń. Samochód Golf ze zwiększonymi lampami tylnymi.
Z fabryki wyjechał 4.000.000 Golf.
- 1981:
- Styczeń: zaprezentowanie samochodu Golf formuły E (silnik o wysokim stopniu sprężania 1,1l/37kW, skrzynia biegów 3 + T, wskaźnik konieczności przełączenia biegu na wyższy i wskaźnik zużycia paliwa, pokrycia przednich słupków okiennych, tylny spojler. Zmienione zamocowanie chłodnicy.
- Maj: silniki z popychaczami kielichowymi z zaworami o wysokiej trwałości.
- Sierpień: lepsze wyposażenie modeli, nowe litery identyfikacyjne C, CL. Ulepszone siedzenia. Silniki z dzwigniami zaworowymi z trwalszymi zaworami i większym kołem pasowym rowkowym alternatora.
- 1982:
- Sierpień: nowy sposób dokonywania przeglądów, zrezygnowano z pośredniego przeglądu z wymiana oleju. Migająca lampka kontrolna ciśnienia oleju z sygnałem ostrzegawczym. Nowa centralna skrzynka elektryczna z 22 płaskimi bezpiecznikami wtykowymi. Silniki z popychaczami kielichowymi o zwiększonym odstępie miedzy zaworami. Zaprzestano produkcji samochodu Golf z silnikiem 1,3l/44kW.
- Październik: zmieniono przełożenia w automatycznej skrzyni biegów, wprowadzenie silnika 1,6 Turbodiesel oraz benzynowego 1,8 dla wersji GTI.
- 1983:
- Sierpień: zaprezentowano nowa wersje samochodu Golf.
- Październik: koniec produkcji Golfa "Jedynki".
Dane techniczne
| Model | Pojemność cm3 | Moc KM | Wzbogacanie mieszanki | Prędkość maks. km/h | Przyśp. 0-100km/h(sek.) |
Golf L, GL | 1093 | 50 | gaźnik | 140 | 15.8 |
Golf S, LS, GLS | 1263 | 60 | gaźnik | 150 | 13.5 |
Golf GTi | 1588 | 110 | wtrysk | 182 | 9.0 |
Golf D, LD, GLD | 1471 | 50 | diesel | 140 | 18.0 |
|
|